„Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności”

Książka pt. „Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności” – już wydana (dostępna bezpłatnie)
 
 
Od roku 2012 przy współpracy Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej trwały prace nad książką pt. „Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności” (Barzykowski, K., Grzymała-Moszczyńska, H., Dzida, D., Grzymała-Moszczyńska, J. i Kosno, M.).
 
Publikacja kierowana jest w głównej mierze (choć nie tylko!) do osób zajmujących się diagnozą psychologiczną dzieci w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Ma ona charakter przede wszystkim informacyjny, to znaczy omawia wybrane kwestie diagnozy dzieci odmiennych (od większości dzieci pochodzenia polskiego) pod względem etnicznym, językowym i kulturowym, jak również rekomendacyjny, a nadrzędnym jego celem jest upowszechnienie dobrych praktyk diagnostycznych.
 
Dostęp do książki jest otwarty, to znaczy, że można swobodnie z niej korzystać jak również ją powielać, przesyłać oraz umieszczać na stronach internetowych.
Publikacja została dotychczas objęta Patronatem Honorowym: Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Rzecznika Praw Dziecka, Rzecznika Praw Obywatelskich, Ministra Administracji i Cyfryzacji, Komitetu Psychologii PAN oraz Komisji ds. Testów Psychologicznych Komitetu Psychologii PAN.
Informacji dotyczących dystrybucji wersji papierowej publikacji udziela p. Katarzyna Leśniewska ( katarzyna.lesniewska@ore.edu.pl ):
 
Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych
Ośrodek Rozwoju Edukacji
ul. Polna 46A
00-644 Warszawa
tel. (22) 570-83-02
 
Zapraszamy do zapoznania się z niniejszą publikacją jak również do przekazywania jej osobom potencjalnie zainteresowanym